There is no one.

June 07, 2008

The Cameroon guy staying opposite me gave me a 9-page survey to complete on Research of Foreign Student Adaptation in China.

The 5th section was on Social Support.

1. 在我遇到问题时有些人(中国老师,中国同学,其他国家留学生) 会出现在我的身边. (1)
2. 我能够与有些人(中国老师,中国同学,其他国家留学生) 共享快乐与忧伤. (1)
5. 当我有困难时有些人(中国老师,中国同学,其他国家留学生)是安慰我的真正源泉. (1)
6. 我的本国朋友能真正帮助我. (1)
7. 在发生困难的时候可以依靠(rely on)我的本国朋友. (1)
9. 我的本国朋友能与我分享(share)快乐与忧伤. (1)
10. 在我的生活中有些人(中国老师,中国同学,其他国家留学生)关心着我的感情. (1)
12. 我能与本国朋友们讨论自己的问题. (1)

(1) is strongly disagree.

Shrugz.

You Might Also Like

2 comments

  1. HAHA! I like Q10 the most! especially the "...关心着我的感情." part. Totally smashing ar! I wonder who in the world came up with such a cheesy question. wah piang, i really love ur response woohoo~ =)))

    ReplyDelete
  2. hahaha i think its a non-chinese who came up with the qns so the chinese is abit weird. no one cares abt my feelings...hou hurrrt :'(

    ReplyDelete